torstai 4. heinäkuuta 2013

Lohikeitto ja banaanilettuset

Meillä ei ole tapana tehdä juurikaan keittoruokia. Ehkäpä siksi, että mä olen enemmän vastuussa ruokalistan suunnittelusta, ja itse en jotenkin keittoruoista niin välitä. Esimerkiksi perinteinen makkarakeitto ei kyllä ole mun makuuni, mutta hernekeitto kyllä jos se on hyvin tehty. Vaikka toki mä keittoja noin yleisesti ottaen syön jos semmoista on esimerkiksi kyläilypaikassa tarjolla. Jotenkin se keiton liemi ei vaan koskaan oikein maistu mulle.

Nyt mies sai kumminkin päähänpiston keitosta, ja etsi ohjetta lohikeittoon. 
Toteuttaminen jäi mun kontolle. Mä siis kokkailin eilen tämmöistä:


HS:n ruokasivuilta napattu kermainen lohikeitto. 
Tässä ohjeessa ei montaa komponenttia ole, mutta ihan hyvää oli :) 


Iltaherkuksi halusin kokeilla eräältä ystävältä saatua ohjetta banaanilettusista. Tämä mammakaverini kokkaa siis itse näitä lättyjä vauvalleen sormiruoaksi, mutta me pisteltiin niitä miehen kanssa tuoreiden mansikoiden ja turkkilaisen jogurtin kera. 


Ohje lettusiin:

1 banaani
2 kananmunaa
Soseuta blenderissä/sauvasekoittimella taikinaksi ja paista (kookosrasvassa/öljyssä) pannulla. 

Tätä taikinaa ei vaan voi sössiä :) Mutta paistamisen kyllä voi, sillä letut paistuvat todella nopeasti. Niitä voi myös olla vaikeaa kääntää jos letuista tekee liian isoja. Eli mitä pienemmät lätyt sen parempi! Mulla ei ole sellaista varsinaista lettupannua, eli paistelin vaan tavallisella paistinpannulla muutaman pienen kerrallaan. Ja hyvää oli, kiitos Miialle tästä reseptistä! :D

Tänään reissataan pojan kanssa kahvittelemaan kummitätien kanssa :) Miten nämä päivät menevätkin näin nopsaan, nythän on jo heinäkuu! Ja eilen pohdittiin miehen kanssa pojan päivähoitohakemuksen jättämistä, oi voi... 

1 kommentti:

  1. Toi letturesepti on mullekin tuttu, oli melko uudessa Fit-lehdessä. Uskomattoman hyvää näin terveellisillä ainesosilla! Ite en oo myöskään sokeria kaivannut, mutta kardemumma ja kaneli antaa hyvän Twistin :) Rakenne on tosiaan sellanen, että helposti palaa toiselta puolelta kun on vielä muuten liian raaka käännettäväksi, mutta oon tykänny kovasti :)

    VastaaPoista