lauantai 6. heinäkuuta 2013

Ikuisuusaihe

Voisin taas kirjoittaa tästä ikuisuusaiheesta: painosta.

Kuinka monesta mammablogista olenkaan taas tänä aamuna saanut lukea iloa siitä, että imetys on vienyt kaikki raskauskilot ja vähän ylimääräistäkin. Noh, mun tilanteeni näin 7,5kk synnytyksestä voitte tsekata tuosta oikealla sivulla olevasta tickeristä. Reilut 3kg siihen raskautta edeltävään painoon. Ja imettänyt olen siis koko tämän ajan! Että haistakaa vaan kukkanen kaikki jotka väittävät imetyksen laihduttavan... 

Kroppa ei oikein vieläkään tunnu omalta. Karkkiakaan en ole hirveästi mässyttänyt, paitsi nyt kesän tullen kyllä ihan liikaa jäätelöä! Toisaalta eilen kyllä unohdin ihan syödä, eikä kaapissa kyllä ollutkaan oikein mitään mitä olisin halunnut. 

Tämä kevät on mennyt liikkumisen suhteen muutenkin kökösti, sillä koiran tassun kipeytyminen, mun varpaan murtuminen, kovat hellepäivät ja nyt viimeisimpänä mun jalkaleikkaus ovat rajoittaneet vaunulenkkejä aikas paljon. Ja ne nyt sattuvat olemaan ainoa liikuntamuoto mitä meikäläinen tässä tilanteessa jaksaa tai pystyy. Nyt odottelen ensi viikon ortopedikäyntiä, jotta saisin tiedon varpaan parantumisesta. Uskaltaisikohan sen jälkeen kokeilla taas sitä lenkkeilyä...? Ja nyt kun poika on saatu nukkumaan hiukan paremmin, saattaisi tällä äidillä olla iltaisinkin hiukan enemmän virtaa tehdä jotain liikunnallista.

Mies lupasi keväällä syntymäpäivälahjaksi maksaa mulle ensi syksynä ratsastustunnit. Olen katsellut tunteja eräällä tallilla, jossa ystäväni myös käy. Syksyn kausi maksaisi sellaiset 850€. Pohdittiin miehen kanssa onko kumminkaan mitään järkeä maksaa tuollaista summaa, kun ensi vuoden puolella palaan opintoihin ja rahasta varmasti tulee tiukkaa. Mä sitten tuntisin aina ratsastustunnille lähtiessä huonoa omaatuntoa rahan "tuhlaamisesta", kun se pitäisi paremminkin pistää visusti säästöön. Ratsastus on kyllä todella hyvää stressinpoistoa, ja olisi jo aikakin että mä saisin käyttää rahaa johonkin ihan vaan itselleni. Mutta päätinkin siis, että syksyllä aloitan taas tanssitunnit paikassa jossa aiemminkin kävin :) Nyt kun varaa saa vielä alennustakin kurssista... Voinhan mä silti käydä irtotunneilla eräällä issikkatallilla tuon samaisen hevostelevan kaverini kanssa :) Ja sitten kun olen valmistunut ja työelämässä, otan sen ajan ja rahan että palaan taas hevosen selkään :D

Nyt lähdemme lähikirppikselle pistämään turhaa tavaraa myyntiin, jospa sieltä saisi muutaman euron lomarahaa :)

5 kommenttia:

  1. Tsemppiä tavotteisiin :) Se on hyvä muistaa, että sitä "tuntuu aina kivalta lähteä liikkumaan ja terveellisesti syöminen ei vaadi ponnisteluja"-fiilistä on turha odottaa :D Pointti onkin se, että sitkeästi tekee, vaikkei aina huvittaisi. If it doesn't challenge you, it doesn't change you - sen kuuluukin olla joskus vaikeaa. Ratsastus onkin sikakivaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsemppauksista! Pitää sopia milloin mennään sinne issikkaratsastukselle :)

      Poista
  2. Musta toi on hyvä tulos, kun sulla tuli aika paljon kiloja, mitä tiputtaa. Suurelle osalle kuitenkin jää ihan merkittävästi lisäpainoa lapsen saannin jälkeen ja joka lapsesta aina vähän lisää. Joten ole ylpeä siitä mitä olet jo saavuttanut ja tsemppiä viimeisiin kiloihin!

    VastaaPoista
  3. On kyllä aika kallis kausikortti.. Ite kun maksoin sen kympin kerta vuokrahepasta täällä pk-seudulla. Oon itekin vähän miettinyt jos ottaisin viikkotunnin syksyksi, siis jos vaan raaskin :)

    VastaaPoista
  4. Tosi mahtavastihan sulla on painon kanssa mennyt! Hienosti oot saanu kiloja pois. Mulla lähti imetyksen (tai hormonisekamelskan) takia paljon kiloja mutta ovat hiipineet takaisin salakavalasti melkein kaikki... Nyt kesällä ei oikein saa tsempattua itteään tarkkailemaan syömisiään kun on niin kiva grillailla ja samalla napsaista pari olutta... :)

    VastaaPoista