torstai 17. tammikuuta 2013

HaaHaaHaaste osa 1


Tämä haaste on kiertänyt ympäri blogimaailmaa, mutta useista tyypillisistä kiertohommeleista poiketen tarkoituksena on haastaa bloggaajia, joilla on alle 200 lukijaa. Näin siis voit löytää uusia ja mielenkiintoisia, mutta (ainakin vielä) hieman tuntemattomampia blogeja. Mut haastoi ensimmäisenä mmiwa, kuka olikin minulle ihan uusi tuttavuus eli luettavien blogieni lista kasvoi tämän haasteen myötä jälleen yhdellä! :D Sain myöhemmin saman haasteen myös Riikalta, jonka kysymyksiin lupaudun vastaamaan myöhemmässä postauksessa.

Haasteen säännöt:
1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän pitää valita 11 bloggaaja jolla on alle 200 lukijaa. 
5. Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.  
6. Ei takaisin haastamista.

11 asiaa meikäläisestä (sattunaisessa, mieleen pälkähtäneessä järjestyksessä):

1. Olen todella heikkonäköinen eli mulla on järjettömän vahvat (-11 diopteria) silmälasit, ekat lasit sainkin jo kouluun mennessä vaikka aiemminkin olisi ehkä ollut tarvetta.

2. Lapsuudessani meillä oli kilpikonnavärityksinen maatiaiskissa, joka sai nimensä Urpo Leppäsen kuubalaiselta tanssijavaimolta. Ana-kissa eli yli 20 vuotta ennen kuin vanhuuden vaivat pakottivat päästämään paremmille hiiriapajille.

3. En juo punaviiniä, ihan siksi etten ole vielä löytänyt hyvältä maistuvaa sellaista. Valkoviini sen sijaan maistuu :) Tosin ehkä vuoteen ei ole tullut sitäkään juotua.

4. Harrastin ratsastusta ekaluokkalaisesta abivuoteen asti. Suuri haaveeni onkin, että pääsisin palaamaan tuon harrastuksen pariin, on se vaan niin ihanaa... Mutta kallista!

5. Kävin rippikouluni oman kotiseurakunnan sijaan Suomen Lähetysseuran järjestämällä leirillä Oriveden Päiväkummussa. Tuota leiriä ja paikkaa en tule koskaan unohtamaan.

6. Haluaisin vielä joskus oppia soittamaan saksofonia. En tiedä mistä tämä päähänpisto on tullut. Pienempänä soitin haitaria, eli jonkinmoinen nuottitietämys löytyy kyllä.

7. Mieheni tykkää lasketella, mutta mä en kaipaa kyllä ollenkaan rinteeseen. Ne muutamat kerrat mitä oon ollut laskettelemassa, oon ensin sählännyt suksien ja hissien kanssa, sitten pelännyt jumalattomasti laskea muusta kuin lastenrinteestä ja siitäkin lopulta tullut alas persuksillani sukset kadoksissa ties missä pusikoissa. Mua ei siis saa todellakaan lähtemään mihinkään Alpeille reissuun.

8. Oon jo pitkään pohtinut siirtymistä kokonaan kasvissyöjäksi. Katsottuani Katja Gauriloffin dokumentin Säilöttyjä unelmia aloin jälleen uudelleen miettiä asiaa eri kanteilta. En myöskään voi unohtaa näitä joku vuosi sitten esitettyjä sikalakuvia jne... Nyt en syö oikeastaan ollenkaan possua, ja jauhelihankin pyrimme ostamaan luomuna. Broileri on vielä paheeni, mutta sekin tökkii välillä. Toisaalta joku tofu tai soija ei vaan jotenkin maistu mulle...

9. Tykkäisin sisustaa tätä kotia, mutta rahatilanne ei anna siihen nyt oikein mahdollisuutta. Välillä myös tuntuu turhauttavalta ostaa jotakin kaunista, kun koira kumminkin tuo mukanaan ulkoa kuraa tai muuten sotkee. Kohta myös tuo lapsonen alkaa varmasti vedellä tavaroita hyllyiltä eli katsotaan mitä sitten keksitään.

10. Mulla on kaksi huonekasvia. Oli kolmaskin (palmuvehka) mut heitin sen veks kun oli niin aneeminen. Nämä kaksi muuta ovat mummuilta tulleet yucca-palmu ja kliivia. Kumpikin oli hienossa loistossa kun sain, ja nyt ovat aika kaameita ja kitukasvuisen näköisiä roiskaleita. Taidanpa heittää nekin menemään...

11. Kaapistani löytyy ompelukone, mutta olen aika surkea ompelemaan. Toisaalta toivon, että joskus olis mahdollista ostaa myös saumuri ja sijoittaa ne jonnekin pöydälle pysyvästi, eli että olisi ihan kunnon tila ompelulle. Ehkä se inspiroisi opettelemaan paremmaksi ompelijaksi. Tähän mennessä oon harrastanut enemmän tuota neulomista, virkkaamista ja ristipistoja.

mmiwan kysymykset mulle:

1. Elämän tarkoitus?
Pitäiskö vastata että elämä itse...?

2. Yksi asia, jonka haluaisit lapsesi/lapsiesi oppivan
Kunnioittamaan kaikkea elävää

3. Oletko himoliikkuja vai sohvaperuna? Välimuodotkin sallittu
Nykyisin sohvaperuna, joskus ollut kohtuuliikkuja. Tänä vuonna haluaisin löytää sen mulle sopivan lajin, jotta paluu liikkujaksi onnistuisi

4. Team Edward, team Jacob vaiko niin kuin minä team Idon'tgiveaf*ck.
Booooooring....

5. Kauneinta, mitä sinulle on koskaan sanottu?
Mieheltä on tullut useita kauniita kommentteja :D

6. Oletko merkkiuskollinen?
No enpä silleen, ehkä tietyissä tuotteissa.

7. Unelmien ammattisi? Toteutuiko, toteutuuko?
Varmaankin tuo tuleva ammattini sosionomi-diakoni

8. Maailmanrauha ja sillein, mutta jos saisit yhden asian muuttaa maailmassa, mikä se olisi?
Öö, varmaan ihmisarvoinen elämä kaikille...? Tuollainen pikkujuttu (oikea missivastaus, sit todellisessa valintatilanteessa sanoisin kumminkin että miljoonat mulle, hah!)

9. Olet ihana!
No kiitos :D

10. Unohteletko asioita?
Nyt äidiksi tulon myötä KYLLÄ. Aiemmin olin tosi skarppi, nyt pää on koko ajan ihan hattaraa! Pitäis lukea tenttiinkin niin miten mikään asia pysyy mun päässä sinne tenttiin asti...

11. Rakkautta maailmaan! Kehu itseäsi ja paljasta parhaimmat puolesi!
Olen kaikista paras äiti omalle suloiselle pikku pojalleni :)

Sitten ne mun 11 kysymystä seuraaville:

1. Kevät, kesä, syksy vai talvi, ja miksi?
2. Jos olisit jokin eläin, niin mikä olisit?
3. Mitä tekisit jos voittaisit lotossa?
4. Kenet ihmisen ottaisit mukaan autiolle saarelle (jossa olisitte vaikkapa vuoden)?
5. Housut vai hame?
6. Salainen paheesi? :P
7. Miksi aloit kirjoittamaan blogia?
8. Ketä ihailet?
9. Mikä saa veresi kiehumaan?
10. Shoppailetko nettikaupoista?
11. Mikä oli lempiaineesi koulussa?

Haastan seuraavat bloggaajat:
Elsan Se puuttuva pala -blogista
Miin Esikoisen odotusta! -blogista
Pikkasen Pikkuista odottaen -blogista
Tiinuskan Matkalla äidiksi -blogista

Monessa muussa seuraamassani blogissa tämä haaste on jo pyörinyt niin en jakele tätä sen enempää. Mutta nappaa toki tästä itsellesi jos siltä tuntuu :) Vastaan Riikan esittämiin kysymyksiin sitten vielä toisella kerralla :D

2 kommenttia: